Prewencyjno-edukacyjne działania policji w systemie bezpieczeństwa publicznego
Niniejsza praca, posługując się odpowiednio dobraną metodologią badawczą, przedstawia rzeczywistość funkcjonowania służb prewencyjnych policji i jej (nie)zgodność z potrzebami i oczekiwaniami społecznymi. Brak tej zgodności tworzy dysonans, który uniemożliwia prawidłowe funkcjonowanie tych służb w społecznościach lokalnych. Ma to duże znaczenie w pracy zawodowej dzielnicowego. Dekonstrukcja tych zależności wymaga badań z zakresu epistemologii, filozofii nauki oraz socjologicznych, które uwidocznią płaszczyzny występujących zależności społecznych.
W pracy zostały wykorzystane ilościowe i jakościowe metody badań socjologicznych, przy czym te pierwsze w większym stopniu. Są one dostosowane do stawianego problemu. Głównym celem badawczym jest odpowiedź na pytanie o to, jakie zależności występują między rzeczywistym działaniem funkcjonariuszy policji prewencyjnej w kształtowaniu bezpieczeństwa publicznego a potrzebami i oczekiwaniami społeczności lokalnych w tym zakresie, a także, jak przedstawia się działalność tychże służb w opinii samych policjantów (dzielnicowych). Stosownie do wykorzystanej metody użyto odpowiednie narzędzia badawcze (Fragment Wstępu).
Zobacz także